Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Jak stworzyć pipeline dla firmy?

Czas tworzenia pipeline zależy przede wszystkim od tego, jaki produkt generuje Twoja firma, co oferuje odbiorcom, ile masz kontaktów i jakimi narzędziami marketingowymi dysponujesz. W tym sensie, jeśli twoja produkcja jest niedroga, nie zajmie więcej niż kilka dni, w których możesz użyć reklam w sieci społecznej, aby zwiększyć przepływ w swojej firmie. Z drugiej strony, jeśli sprzedajesz coś o specjalnych cechach i wysokiej jakości lub cenie, to zdobycie dużej listy kontaktów zajmie Ci kilka miesięcy lub nawet rok.


Ustal etapy sprzedaży.

Celem jest doprowadzenie do zmiany pozycji leadów na kupujących, dlatego wyznaczenie etapów pomaga w utrzymaniu właściwej organizacji i lepszej kontroli przepływu. Znacznie łatwiej będzie zidentyfikować miejsca, w których się one znajdują i uzyskać ewentualne niepowodzenia, które sprawiają, że klient nie chce kontynuować procesu.

Analizuj liczbę leadów, które przechodzą z jednego etapu do drugiego.

Ma to na celu zidentyfikowanie, który etap powoduje, że lead nie podąża dalej i zmodyfikowanie go. Należy wiedzieć, że sukces firmy zależy od jej klientów, dlatego należy zagwarantować, że doświadczenie jest jakościowe, aby zapewnić, że przejdą wszystkie etapy, aż do osiągnięcia zakupu.


Określ ile leadów potrzeba na każdym etapie, aby osiągnąć cel.


Musisz ustawić miesięczne lub kwartalne cele, oraz oszacuj koszty, jakie musisz ponieść, aby osiągnąć założone cele. Należy to robić na każdym etapie, aby ustalić łączną kwotę i móc ją podzielić między pracowników, ponieważ w ten sposób znacznie łatwiej i szybciej można zrealizować cel na każdy miesiąc.

Poznaj podobieństwa między leadami, które przechodzą z jednego etapu do drugiego.


Musisz wiedzieć, jakie podobne cechy mają klienci i określić motywy przejścia do kolejnego etapu. Pomoże Ci to przeanalizować zachowania, a także uwzględnić rzeczy, które mają poprawić przepływ; wysyłanie ankiet z określonymi pytaniami pomoże Ci w tym procesie.

Zaprojektuj procedury sprzedaży.

Zaprojektowanie metodologii ułatwia doprowadzenie klienta do końca procesu sprzedaży, a przy tym buduje zaufanie i znacznie poprawia doświadczenie klienta.


Kontynuuj dodawanie perspektyw.

Nawet jeśli masz silny proces, sprzedawcy często tracą klientów. Dlatego musisz upewnić się, że masz stały przepływ, aby zwiększyć szanse na zamknięcie transakcji, ponieważ pamiętaj, że nie każdy, kto przychodzi, dotrze do końca pipeline, wielu z nich odpadnie po drodze.

Im więcej masz przepływu, tym większe prawdopodobieństwo, że zrealizujesz swoje cele, w przeciwnym razie “rurociąg” wyschnie i będziesz musiał zacząć od zera, a osiągnięcie celów wyznaczonych na dany miesiąc czy rok jest mało prawdopodobne.

Monitoruj cały proces.

Chodzi o to, aby uzyskać wiele przewodów i nie stracić ich, więc o proces kontynuacji dostaniesz sprzedaży. Kilka telefonów lub postów na stronach internetowych i w mediach społecznościowych sprawi, że utrzymają oni kontakt z marką i stworzą potrzebę posiadania produktu lub usługi.

Podsumowanie.

Pipeline, oprócz tego, że jest wsparciem w realizacji celów sprzedażowych firmy, jest strategią, która pozwoli zidentyfikować, w którym momencie lub na jakim etapie dochodzi do niepowodzeń, w ten sposób można zastosować nowe działania w celu poprawy.

Podobnie bardzo pomocne jest określenie cech klienta i wiedza o tym, co lubi, aby mu to zapewnić i zamienić w lojalnych nabywców, którzy będą promować produkt lub usługę, a także będą czuli się identyfikowani z marką. Dzięki stałemu monitorowaniu klientów możliwe jest posiadanie wysokiej jakości portfela, który zagwarantuje wzrost dochodów firmy.

W skrócie, narzędzie to odpowiada za śledzenie leadów przez szereg etapów i identyfikację określonych działań i danych, które pomogą Ci kontrolować i optymalizować proces sprzedaży, aby był bardziej opłacalny.