Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Sztuczna inteligencja w generowaniu leadów

Nic dodać nic ująć. Jeśli jesteś przedsiębiorcą to dobrze wiesz, że zdobywanie świeżych kontaktów (leadów) mogących w przyszłości zaowocować wzrostem sprzedaży jak i zwiększanie wolumenu sprzedaży bezpośredniej jest niezbędne do rozwoju i sukcesu Twojej firmy. Jednak w dzisiejszym skomplikowanym świecie e-commerce konkurencja o uwagę potencjalnych klientów oraz utrzymanie zaangażowania obecnych klientów to nie lada zadanie. Walka o uwagę Twojej społeczności i efektywność kliknięć jest zacięta jak nigdy dotąd.

Sztuczna inteligencja lekarstwem na wszystko

Właśnie tutaj przychodzi z pomocą sztuczna inteligencja, która od dłuższego czasu robi furorę wśród głodnej rozrywki internetowej gawiedzi. Tutaj jednak, nie chodzi nam o tworzenie kolejnych zaawansowanych modeli mowy czy tworzenie łudząco podobnych do rzeczywistości obrazów. AI w biznesie to zupełne novum, a wykorzystanie sztucznej inteligencji może pomóc Ci wyróżnić się na tle konkurencji, a także zdobyć więcej i bardziej lojalnych klientów.

Sztuczna inteligencja w biznesie rewolucjonizuje praktycznie wszystko. Potrzebujesz zmiany sposobu działania Twojej firmy? A może chcesz zmienić dotychczasowe zasady gry rynkowej? Chcesz powiększyć bazę swoich klientów? Szukasz nowych sposobów dotarcia do potencjalnych klientów? Dla przedsiębiorców, którzy chcą powiększyć swoje możliwości poniżej przedstawiam kilka sposobów, które sztuczna inteligencja oferuje głodnym zysku rekinom gry rynkowej.

W jaki sposób AI może pomóc Ci zdobyć więcej potencjalnych klientów i uzyskać wyżyny skuteczności sprzedaży?

Personalizacja

Sztuczna inteligencja może pomóc Ci spersonalizować działania marketingowe i informacyjne dla każdego potencjalnego klienta. Analizując dane dotyczące ich zachowań i preferencji, możesz dostosować swój przekaz marketingowy i oferty, aby lepiej rezonować ze społecznością, do której kierujesz swoje produkty czy usługi. W ten sposób zwiększasz swoje szanse na przekształcenie ich w klientów.

Uszeregowanie leadów, czyli Lead Scoring

Sztuczna inteligencja może pomóc Ci ustalić priorytety dla Twoich leadów, oceniając je na podstawie prawdopodobieństwa konwersji. Działanie to może pomóc Ci skoncentrować znaczące wysiłki na potencjalnych klientach, którzy najprawdopodobniej zamienią się w regularnych klientów. A ty w tym czasie oszczędzasz czas i zasoby, głównie finansowe. Już nie doświadczysz zjawiska przepalania budżetu!

Chatboty

Te małe, ale potężne programy mają swoją długą historię w ogarnianiu wielu spraw związanych ze sprzedażą i obsługą posprzedażową. Teraz wyposażone w algorytmy uczenia maszynowego mogą pomóc Ci nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a do tego dzięki mechanizmowi uczenia mogą poprawiać swoją skuteczność. Dzięki chatbotom masz pewność, że Twój potencjalny klient otrzyma natychmiastowe odpowiedzi na różne, nawet skomplikowane pytania i wątpliwości. Możesz pielęgnować relacje z potencjalnymi klientami i przybliżać im swoją ofertę ze maksymalną trafnością, nawet gdy nie jesteś dostępny fizycznie w swoim sklepie.

Analityka predykcyjna i probabilistyczna

Sztuczna inteligencja może pomóc Ci przewidzieć, którzy klienci prawdopodobnie dokonają powtórnego zakupu, co pozwoli Ci skupić się na budowaniu długoterminowych relacji z najbardziej wartościowymi i obiecującymi na przyszłość klientami.

Podsumowanie

Korzystanie ze sztucznej inteligencji staje się coraz bardziej konieczne dla każdego właściciela firmy, ponieważ może pomóc zachować konkurencyjność w szybko rozwijającym się otoczeniu. Wykorzystując moc sztucznej inteligencji, możesz usprawnić proces generowania i konwersji leadów, obniżyć koszty prowadzenia kampanii marketingowych oraz zwiększyć przychody ze sprzedaży. Jeśli więc jesteś przedsiębiorcą, który chce łatwo i skutecznie pozyskiwać więcej zainteresowanych Twoją ofertą osób i docelowo klientów-kupujących, nadszedł czas, aby rozważyć włączenie sztucznej inteligencji do swojej strategii biznesowej.